Medeni mesec na naš način

Svoje prvo bračno putovanje sam planirala u septembru, u toplijim krajevima, Egiptu ili Turskoj, ne bi li orjentalni zanos dao još koju magično romantičnu nit mom putovanju. Želeli smo avionom da bude komotnije, zatim hotel sa što više zvezdica, pogledom iz sobe na tirkizno more i pesak boje meda. Na plaži sam zamišljala bele baldahine i prirodni hlad palminog lišća. Međutim, okolnosti su su bile drugačije, pa su sva naša maštanja ovog putovanja pala u vodu. Aranžmani kakve smo hteli su bili popunjeni, avion prebukiran, hoteli zauzeti, Egipat nesiguran zbog opšte situacije.

Posle kratkog  većanja odlučili smo da  autobusom prođemo i osetimo duh tri zemlje. Sada znam da je to bio trijumf hrabrosti. Putovali smo autobusom turu Italija-Francuska-Španija  što je uključivalo obilazak noću i danju desetak gradova: Đenova, Verona, Nica, Kan, Monako, Monte Karlo, Eze, Figeras, Barselona, nekliko divljih obala Costa brava i Costa Emporia i jezero Sirmione. U programu je bilo sijaset izleta, od kojih smo mi izabrali dva, posetu Barseloni i posetu Figuerasu i teatro muzeju Salvador Dalija.

Đenova je bila prvo odredište, simpatičan grad luka gde su sjaj i beda isprepletani tankim nitima. Na ulici se prodaju  zlatni satovi i sveža riba istog dana upecana. Arapske i crnačke četvrti su iskristalisane i predstavlaju mali geto u gradu. Cigarete se kupuju u garažama, a aladinove lampe, umetnine, rančevi na uličnim tezgama. Naš hotel je bio u najužem centru odakle se pogled bacao na stari deo grada, što je bilo dobro jer je sve bilo blizu, obala, restorani, stanica. U Đenovi vredi videti podvodni akvarijum, luku u smiraju dana i najstariji svetionik na svetu.

Španija je  malo drugačija zemlja vrele krvi i hedonizma, voćnog vina, urnebesnog flmenka, cenkanja i najlepših koktela. Spoj svega što je lepo, ukusno i jeftino. Letovali smo u Ljoret de Maru, simpatičnom ne pretereno velikom letovalištu koje obiluje različitim plažama šljunkovitim i kamenim, kao i šoping centrima, neobičnim dućanima ali i svakojakim vidom zabave. Od zološkog vrta za decu, ringišpila i svih vrsti karusela do umetničkih kvartova,  bioskopa, noćnih klubova tatto radnji, nargila i tekila barova. Tako zvana šiša u Ljoretu je glavna atrakcija jednog izlaska, hedonizam na stolu sa aromom po želji. Leto sam začinila jednom lepršavom tatoo kanom. Nekoliko večeri smo proveli u tropskom baru na plaži ispijajući litarske koktele u deko čašama, uz svaki koktel dobijao se poklon- havajski venac, veštačke ruže i tropsko voće.

Posle osam predivnih dana provedenih u Španiji uputili smo se ka Francuskoj. Posetili smo je na kratko, bio je to predah u smirenim mestima gde se neguje slow living, raskoš i bogatsvo. Obišli smo najjužniji deo, koliko je bilo vremena za  predivnu Nicu i glamurozni Kan. Crveni tepih ipak nismo videli, ali otiske prstiju jedne dame, Šeron Stoun, jesmo. Videli smo makete raznih glumaca, biste i statue.

Za razliku od Kana, Nica je pravo mondensko mesto gde se jahte parkiraju kao bicikle, gde mladi japiji organizuju regate i obavezno nose La Costa majice. Centar grada je  zamišljen kao šahovska tabla  popločan sa namerom da ljudi koji šetaju deluju kao šahovske figure koje se kreću. Sladoled u Nici je predivan razume se, baš kao i pogled na tirkizno more  i nemirne talase. Povratak  putovanja smo zaokružili posetom romantičnoj Veroni, gradu u kome ljubav stanuje po legendi ili mitu. Romeo i Julija su nepresušan izvor inspiracije ali i atrakcije kojom se Italijani ponose. Ispred Julijine kuće fascinirala me količina katanaca i natpisa na zidovima, ljubavnih poruka i ružičastih srca. Slikali smo se sa čuvenom Julijom i pogled zadržali na njenom balkonu. Dirljivo, ljubav je opet na pijedastalu.

Kada sam sabrala utiske a oduzela maštu, shvatila sam poentu. Možda je ovo putovanje bilo drugačije od planiranog ali je svakako bilo fenomenalno i vredelo je svake sekunde. Jedna avantura začinjena različitim običajima, kulturom, mirisima, predelima, istorijom, ljudima i jezikom. Ne znam za vaš, ali naš Medeni mesec je bio čaroban.